Na ongeveer 40 jaar is er een einde gekomen aan de Vrijetijdsbesteding op de dinsdagavond in Speeltuin en Wijkcentrum ’t Lansink. Afgelopen dinsdag vond de laatste bijeenkomst plaats. Daarmee werd op een warme en betrokken manier afscheid genomen van een activiteit die voor veel deelnemers en vrijwilligers jarenlang een vaste plek in de week had.

De afsluitende avond stond in het teken van samenzijn, herinneringen en dankbaarheid. De deelnemers genoten van een buffet met onder andere soep en gehaktballetjes. Ook was er voor iedereen een presentje geregeld. Rond 21.00 uur werden de deelnemers weer met de bus naar huis gebracht.

Het afscheid had zichtbaar een dubbel karakter. Aan de ene kant overheerste de dankbaarheid voor alles wat er in de afgelopen decennia is opgebouwd. Aan de andere kant was er ook emotie, omdat er een einde komt aan een vertrouwde dinsdagavondtraditie. De vrijwilligers gaven aan dat het goed is geweest, maar dat het afscheid ook bijzonder voelt. Wel blijven zij elkaar ontmoeten.

Wat tijdens de laatste avond vooral opviel, was de sterke band tussen de vrijwilligers, de deelnemers en het beheerteam van het wijkcentrum. Erica, Jeroen en Alan zijn in de loop der jaren vertrouwde en geliefde gezichten geworden voor de groep. Ook Ellen, bestuurslid activiteiten, was aanwezig bij het afscheid.

Eerder dit jaar werden de vrijwilligers die de dinsdagavonden organiseerden al in het zonnetje gezet. Zij ontvingen zeven Nijverbijen als blijk van waardering voor hun jarenlange inzet.

Speeltuin en Wijkcentrum ’t Lansink kijkt met veel respect en waardering terug op de Vrijetijdsbesteding op de dinsdagavond. De organisatie bedankt alle vrijwilligers voor hun betrokkenheid, inzet en warmte gedurende al die jaren. Ongeveer 40 jaar lang hebben zij gezorgd voor ontmoeting, gezelligheid en een vertrouwde plek voor de deelnemers. Dat is van grote waarde geweest voor het wijkcentrum en voor de mensen die er jarenlang kwamen.

Leave a comment