Vanaf morgen 12.00 uur geldt in Nederland code oranje vanwege de hitte. Ook is het Nationaal Hitteplan van het RIVM van kracht. Daarom neemt Speeltuin en Wijkcentrum ’t Lansink extra maatregelen.

Voor kwetsbare mensen, zoals ouderen, houden we een ruimte in het wijkcentrum koel. Wie behoefte heeft aan verkoeling, is welkom om naar het wijkcentrum te komen en daar even de koelte op te zoeken.

Vanwege de hitte sluiten we de speeltuin vanaf 12.00 uur. Dit geldt alleen voor de middag, gedurende de periode waarin code oranje van kracht is.

We roepen iedereen op om goed op zichzelf én op elkaar te letten. Kijk om naar buren, familieleden en andere mensen in de wijk die kwetsbaar kunnen zijn bij deze warmte. Samen zorgen we ervoor dat iedereen deze warme dagen zo goed mogelijk doorkomt.

Lees hier wat u moet doen bij Code Oranje.

Leave a comment